Balansträning för hela kroppen.

Man tänker nog inte på det, men balansträning är något av det allra viktigaste du kan göra för din kropp. När du tränar din balans, tränar du en mängd små muskler i ryggen som du annars inte kommer åt. Dessa bidrar till att du får en stark rygg. Med en stark rygg är det betydligt enklare att ha en bra hållning på ryggen. Detta är alpha och omega för att slippa stelhet och ryggsmärtor när du så småningom blir äldre. Du förstår?

 

På jobbet

Men hur tränar man balansen då? Det är både enklare och roligare än man tror. Jobbar du på kontor skaffar du en balansbräda som du kan använda dig av ett par gånger om dagen när du står upp vid skrivbordet. Busenkelt. Det kan vara en utmaning i början, när du både ska skriva och balansera. Börja med att stå på brädan när du tar dig en liten paus. Så småningom, i takt med att din balans förbättras kan du börja använda den medan du jobbar. Det är nu det börjar bli roligt.

 

På fritiden
När du är ledig kan du ta hjälp av en hoverboard. Du handlar det enkelt på nätet, både balansplatta och svängbräda, när du ända handlar online. När du kör på en hoverboard handlar det om dina kroppsrörelser. Luta dig framåt eller bakåt beroende på om du vill accelerera eller sakta ner. Har du en handsfree, självbalanserad svängbräda är det de små rörelserna du använder. Du stärker både mag- och ryggmuskler och din balans blir bara bättre och bättre.

Lär dig hur man gör

Medan balansbrädan kan vara ganska enkel att börja med, kan hoverboarden bjuda på en del utmaningar i början. När du ändå är på nätet och handlar, letar du samtidigt upp instruktionsvideor för att köra hoverboard.  Titta, lär dig och när brädan ankommer, då övar du.

 

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *